понеділок, 12 жовтня 2015 р.

Проектна технологія на уроках української мови та літератури

Робота над проектом — практика особистісно зорієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів . У свідомості школяра це має такий вигляд: «Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба іде я можу ці знання застосувати». Для педагога — це прагнення знайти розумний баланс між академічними і прагматичними знаннями, уміннями та навичками.
Проектна діяльність допомагає усвідомити відповідальність кожного за спільну справу, підвищити рівень особистої участі, якомога ефективніше виконати роботу та представити
її результат.

Як відомо, існують різні класифікації навчальних проектів та їх видове розмаїття. Найдоцільнішою, на нашу думку, є така типологія проектів:
I. За характером контактів.
II. За характером координації.
III. За предметно-змістовою галуззю.
IV. За кількістю учасників.
V. За формою представлення результатів.
VI. За тривалістю.
VII. За провідною діяльністю.
Розглянемо детальніше структуру кожного типу проектів.
I.                За формою представлення результатів:
• театралізована вистава;
          • класне свято;
• конференція;
• телепроект;
• відеопроект;
• творчий звіт;
• композиція;
• фантазія;
• ярмарок;
• фестиваль;
• екскурсія тощо.
II.             За предметно-змістовою галуззю:
• монопредметні (літературно-творчі, історико-краєзнавчі, спортивні, природничі, проекти дизайну);
• міжпредметні;
• позапредметні.
III. За характером координації:
• з безпосередньою;
• з прихованою.
IV. За характером контактів:
• внутрішні (серед дітей однієї вікової групи (класу), серед учнів школи, району, міста, країни);
• міжнародні (серед представників різних країн).
V. За кількістю учасників:
• індивідуальні;
• парні;
• групові.
VI. За тривалістю:
• нетривалі (кілька уроків з програми одного предмета, 2 — 6 годин);
• середньої тривалості (від тижня до місяця);
• тривалі (від місяця до кількох місяців).
VII. За провідною діяльністю:
• дослідницько-пошукові;
• ознайомлювально-інформаційні;
• ігрові (рольові);
• творчі;

• прикладні.

Немає коментарів:

Дописати коментар