понеділок, 12 жовтня 2015 р.

Урок позакласного читання «Українські бібліотеки в Інтернеті», 11 клас



Тема. Урок позакласного читання.  Українські бібліотеки в Інтернеті.
Мета: ознайомити учнів із web – сторінками в мережі Інтернет, на яких вони можуть  знайти інформацію для вивчення української літератури; розвивати навички роботи з критичним, довідковим матеріалами, поданими в Інтернеті;  виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: комп’ютери, матеріали дослідницьких груп.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення матеріалу.
1.          Вступне слово вчителя.
      Комп’ютерні технології відіграють велику роль у здобутті мовно – літературної освіти, проте освітня інформація, розміщена в мережі Інтернет, не може замінити підручник, вона лише створює основу для організації самостійної діяльності учнів. Обсяг інформації, що є в Інтернеті, у багато разів перевищує обсяг будь – яких друкованих видань, для всіх читачів Інтернет являє собою величезну бібліотеку, що регулярно поповнюється.

      Інформацію можна знайти на різних серверах Інтернету, однак, не знаючи конкретної адреси, доводиться витрачати багато часу, щоб знайти необхідний матеріал.
      Тому, готуючись до сьогоднішнього уроку, творчі групи учнів систематизували відомості про українські бібліотеки в Інтернеті. І зараз ми з вами ознайомимось із web – сторінками, на яких ви знайдете матеріали до уроків української мови та літератури.
2.          Презентація web – сторінок.
Кожна група презентує свою сторінку, подає коротку анотацію сторінки (на екрані висвічується електронна адреса).
Учні відкривають сторінки, знайомляться із змістом. У зошити записують електронні адреси.
1) Електронна бібліотека Національної бібліотеки України імені  В.І.Вернадського : http://www.nbuv.gov.ua
Звернути увагу на те, що це найбільша бібліотека держави, комплексний бібліотечний, інформаційний, науково – дослідний, культурний, видавничий центр України. Перегляд сторінок: «Бібліотечні новини», «Енциклопедії, словники», «Електронні бібліотеки».
 Мета сайту – зробити українську літературу доступною для всіх, хто її бажає читати.
(Учні заходять на сторінку. Звернути увагу на реферативні матеріали про письменників)
3) Бібліотека української поезії: http://www.poetry.uazone.net
Учні працюють із сторінками «Поезія 1940 – 60-х років», «Перша половина        ХХ століття», «Поезія 1990-х років і ХХІ століття».
3. Інші групи називають адреси, які вони досліджували, знайомлять зі змістом:
Просвіта: http://www.intemet.net/lib
Бібліотека «Українського міста»: http://www.ukrtown.com/library
Сучасна українська література: http://www.ukrlit.kma.mk.ua
Українська бібліотека: http://www.lib.org.ua
Український центр: http://www.ukrcenter.com
Українська класика, рукописи: http://www.nbuv.gov.ua/eb/ukr.html
Наша Мова: http://www.nova-mova.com.ua
Українська етнографія: http:///etno.onestop.net

IV. Підсумки уроку
1.          Вправа «Мікрофон». Учні відповідають на запитання: «На яких сторінках Інтернету, на вашу думку, ви знайдете найцінніші матеріали з української літератури?»
2.          Слово учителя. (Звернути увагу учнів на те, що використання матеріалів, розміщених на різних серверах Інтернету, здатне істотно поглибити зміст додаткового навчального матеріалу, позитивно вплинути на формування  практичних умінь і навичок школярів. Але при цьому мають учні пам’ятати, що набагато більше дає людині спілкування з книгою).
3.          Коротка дискусія «Книга чи комп’ютер?»


Немає коментарів:

Дописати коментар