понеділок, 12 жовтня 2015 р.

Виховний проект «Історія української мови – історія України», 9 клас



Учасники проекту: учні 9 – Б класу СЗШ №8 м. Хмельницького, класний керівник, учитель української мови та літератури Дядик Ганна Іванівна.
База реалізації проекту. СЗШ № 8.
Обґрунтування вибору проекту. Необхідність звернути увагу учнів на проблему мови в Україні, вивчити історію розвитку рідної мови у зв’язку з розвитком державності України.
Мета і завдання. Розробити план підготовки та проведення усного журналу; дібрати і опрацювати матеріал теми. Розробити конспект класної години.

Характеристика проекту:
за кінцевим результатом – теоретичний;
за змістом – міжпредметний (українська мова, історія);
за кількістю учасників – груповий;
за тривалістю – міні – проект;
за ступенем самостійності – частково – пошуковий.                 

Прогнозований результат. Розробка плану усного журналу, навчально – методичного забезпечення виховного заходу, виховання любові до рідної мови.

План роботи над проектом

1.Вибір теми, обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2.Визначення кола питань, поділ учнів на групи для підготовки усного журналу.
3.Огляд літератури (наукової, художньої). Підбір поезій.
4.Складання плану усного журналу.
5.Дослідницько – пошукова діяльність учнів у групах.
6.Захист проекту. Проведення усного журналу в рамках Тижня рідної мови  9.11.2010 року.

УСНИЙ  ЖУРНАЛ
«Історія української мови – історія України»

Мета: ознайомити учнів з історією розвитку української мови, її нерозривний зв'язок з історичними подіями в Україні, з розвитком нашої державності;
формувати відчуття глибини і краси рідного слова;
розвивати навички дослідницько – пошукової діяльності;
виховувати громадянську зрілість, національну гідність, почуття відповідальності за долю рідної мови.
Обладнання: умовні сторінки журналу, ілюстративний матеріал: зразки азбук, видів письма (проектуються за допомогою мультимедійної системи); вірші про українську мову, Україну; диски із записом поезії у виконанні авторів – В.Сосюри, В.Симоненка.

План заходу
І. Організація класу.
   Учениця читає поезію Олександра Олеся «Як довго ждали ми своєї волі слова…».
ІІ. Слово вчителя про тему і мету заходу, про роботу над проектом.
ІІІ. Захист проекту. Слово лідерам груп, які готували різні сторінки журналу
      (Виступи супроводжуються показом ілюстрацій, зразків азбук, видів письма).
1 сторінка
Запровадження писемності.
Піктографія, ієрогліфи, звукове письмо.
2 сторінка
Прийняття християнства на Русі та розвиток писемності.
Кирилиця та глаголиця. Види письма: устав, на півустав, скоропис.
3 сторінка
Українська мова в Київській Русі.
Перші словники.
4 сторінка
Українська мова ХІІІ – XVI століть.
Історичні умови: феодальна роздробленість, татаро – монгольська навала; влада Великого Литовського князівства; влада Угорщини в Закарпатті, Польщі в Галичині, Молдавського князівства на Буковині; Люблінська унія.
Початок українського книгодрукування.

5 сторінка
Українська мова під московським ярмом.


6 сторінка
Українська мова в незалежній Україні.
Рідне слово в поезії.
Прослуховування запису поезій у виконанні В.Сосюри, В.Симоненка.

IV. Підсумкова бесіда про розуміння учнями поняття «рідна мова», про необхідність берегти її, турбуватися про її розвиток, збереження для нащадків.
У виконанні учнів звучить «Молитва до мови» Катерини Мотрич.



Немає коментарів:

Дописати коментар