Учасники проекту: учні 9 – Б класу СЗШ №8 м.
Хмельницького, класний керівник, учитель української мови та літератури Дядик
Ганна Іванівна.
База реалізації проекту. СЗШ № 8.
Обґрунтування вибору проекту. Необхідність звернути увагу учнів на
проблему мови в Україні, вивчити історію розвитку рідної мови у зв’язку з
розвитком державності України.
Мета і завдання. Розробити план підготовки та проведення
усного журналу; дібрати і опрацювати матеріал теми. Розробити конспект класної
години.
Характеристика проекту:
за кінцевим результатом – теоретичний;
за змістом – міжпредметний (українська мова,
історія);
за кількістю учасників – груповий;
за тривалістю – міні – проект;
за ступенем самостійності – частково –
пошуковий.
Прогнозований результат. Розробка плану усного журналу, навчально
– методичного забезпечення виховного заходу, виховання любові до рідної мови.
План роботи над проектом
1.Вибір теми, обговорення з учнями мети і
завдань проекту, форми захисту.
2.Визначення кола питань, поділ учнів на
групи для підготовки усного журналу.
3.Огляд літератури (наукової, художньої).
Підбір поезій.
4.Складання плану усного журналу.
5.Дослідницько – пошукова діяльність учнів у
групах.
6.Захист проекту. Проведення усного журналу
в рамках Тижня рідної мови 9.11.2010
року.
УСНИЙ ЖУРНАЛ
«Історія української мови – історія
України»
Мета: ознайомити учнів з історією розвитку української
мови, її нерозривний зв'язок з історичними подіями в Україні, з розвитком нашої
державності;
формувати відчуття глибини і краси рідного слова;
розвивати навички дослідницько – пошукової
діяльності;
виховувати громадянську зрілість, національну
гідність, почуття відповідальності за долю рідної мови.
Обладнання: умовні сторінки журналу, ілюстративний матеріал:
зразки азбук, видів письма (проектуються за допомогою мультимедійної системи);
вірші про українську мову, Україну; диски із записом поезії у виконанні авторів
– В.Сосюри, В.Симоненка.
План заходу
І.
Організація класу.
Учениця
читає поезію Олександра Олеся «Як довго ждали ми своєї волі слова…».
ІІ.
Слово вчителя про тему і мету заходу, про роботу над проектом.
ІІІ.
Захист проекту. Слово
лідерам груп, які готували різні сторінки журналу
(Виступи супроводжуються показом ілюстрацій, зразків азбук, видів
письма).
1
сторінка
Запровадження писемності.
Піктографія, ієрогліфи, звукове письмо.
2
сторінка
Прийняття християнства на Русі та розвиток
писемності.
Кирилиця та глаголиця. Види письма: устав, на
півустав, скоропис.
3
сторінка
Українська мова в Київській Русі.
Перші словники.
4
сторінка
Українська мова ХІІІ – XVI століть.
Історичні умови: феодальна роздробленість, татаро
– монгольська навала; влада Великого Литовського князівства; влада Угорщини в
Закарпатті, Польщі в Галичині, Молдавського князівства на Буковині; Люблінська
унія.
Початок українського книгодрукування.
5
сторінка
Українська мова під московським ярмом.
6
сторінка
Українська мова в незалежній Україні.
Рідне слово в поезії.
Прослуховування запису поезій у виконанні
В.Сосюри, В.Симоненка.
IV. Підсумкова бесіда про розуміння учнями поняття «рідна мова», про
необхідність берегти її, турбуватися про її розвиток, збереження для нащадків.
У виконанні учнів звучить «Молитва до мови»
Катерини Мотрич.
Немає коментарів:
Дописати коментар